Olivier Driessens
Tenure Track Adjunkt
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- Udgivet
Practicing Media - Mediating Practice: Introduction
Burchell, K., Driessens, Olivier & Mattoni, A., 2020, I: International Journal of Communication. 14, 2020, s. 2775–2788Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Kopecka-Piech, K., & Bolin, G. (Eds.) (2023). Contemporary challenges in mediatisation research. London: Routledge. 200 pp.
Driessens, Olivier, 1 mar. 2024, I: Communications - the European Journal of Communication Research. 49, 1, s. 172-174Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Celebrity capital: Redefining celebrity using field theory
Driessens, Olivier, sep. 2013, I: Theory and Society. 42, 5, s. 543-560 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Being a celebrity in times of its democratisation: a case study from the Flemish region
Driessens, Olivier, jul. 2013, I: Celebrity Studies. 4, 2, s. 249-253 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
De Celebritysupermarkt
Driessens, Olivier, 1 dec. 2010, I: Tijdschrift voor Communicatiewetenschap. 38, 4Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Introduction: Situating Dynamics of Mediatization
Driessens, Olivier & Hjarvard, Stig, 5 dec. 2017, Dynamics of Mediatization: Institutional Change and Everyday Transformations in a Digital Age. Driessens, O., Bolin, G., Hepp, A. & Hjarvard, S. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-8 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Mediated recognition: Identity, respect, and social justice in a changing media environment
Driessens, Olivier (red.) & Uberg Nærland, T. (red.), 2022, 4 udg. Communications. 609 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A celebritização da sociedade e da cultura: entendendo a dinâmica estrutural da cultura da celebridade
Driessens, Olivier, 11 dec. 2014, I: C-Legenda - Revista do Programa de Pós-graduação em Cinema e Audiovisual. 31, s. 8Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hepp, A., & Krotz, F.(Eds.).Mediatized worlds: Culture and society in a mediaage. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 332 pp.
Driessens, Olivier, 25 nov. 2016, I: Communications. 41, 4Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Theorizing celebrity cultures: Thickenings of media cultures and the role of cultural (working) memory
Driessens, Olivier, 2014, I: Communications. 39, 2, s. 109-127 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 188941684