Bolette Moldenhawer
Lektor emerita
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2023
- Udgivet
Andreas Reckwitz & Hartmut Rose: Senmoderniteten i krise
Moldenhawer, Bolette & Andersen, Peter Østergaard, 2023, I: Dansk Sociologi. 34, 1, s. 86-88 3 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
- Udgivet
The role of emotions in educational work with asylum-seeking and refugee children in culturally diverse classrooms
Moldenhawer, Bolette, 2023, I: Intercultural Education. 34, 2, s. 166-179Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Maria Ørskov Akselvoll: Det grænseløse forældreskab
Moldenhawer, Bolette, 2022, I: Tidsskrift for Professionsstudier. 18, 35, s. 98-100Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
- 2021
- Udgivet
Governing Affects: Neoliberalism, Neo-Bureaucracies, and Service Work by Otto Penz and Birgit Sauer (2020)
Moldenhawer, Bolette, 2021, I: Emotions and Society. 3, 2, s. 299-301 3 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Et godt sted at starte: Eva Gullev og John Gullev: Opvækst i provinsen. Om dem, der bliver, og dem, der rejser (2020)
Moldenhawer, Bolette, okt. 2020, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2020, 3, s. 183-186 3 s., 6.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Følelsesarbejde med asylsøgende børn: En analyse af særlige eller almindelige dilemmaer i professionelt velfærdsarbejde
Moldenhawer, Bolette, 2018, I: Tidsskrift for professionsstudier. Årg. 14, 27, s. 22-32 11 s., 3.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Making Precarious Immigrant Families and Weaving the Danish Welfare Nation-State Fabric 1970-2010
Padovan-Özdemir, M. & Moldenhawer, Bolette, 2017, I: Race Ethnicity and Education. 20, 6, s. 723-736 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Mens de venter - undervisning af asylsøgende børn i Røde Kors' skoler
Moldenhawer, Bolette & Ruskjær, J., 2017, I: Tidsskrift for Medier, Erkendelse og Formidling. 5, 2, s. 27-47 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Permanent midlertidighed: Undervisning af asylsøgende børn i kommunale skoletilbudsordninger
Moldenhawer, Bolette & Ruskjær, J., 2017, I: Tidsskrift for professionsstudier. 24, s. 28-37 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
«Vi prøver at gøre det så godt for dem som muligt, mens de er her»: En analyse af pædagogisk arbejde med asylsøgende børn i samspillet mellem skole, asylcenter og forvaltning i Danmark
Moldenhawer, Bolette, 2017, I: Tidsskrift for Velferdsforskning. 20, 4, s. 302-316 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 8699
Flest downloads
-
2274
downloads
The General Political History and Its Construction of “The Immigrant”, 1945-2014
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
235
downloads
Making Precarious Immigrant Families and Weaving the Danish Welfare Nation-State Fabric 1970-2010
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
138
downloads
Følelsesarbejde med asylsøgende børn: En analyse af særlige eller almindelige dilemmaer i professionelt velfærdsarbejde
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet