Andreas Lindegaard Gregersen
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2020
- Udgivet
Owning Our Actions: Identification with Avatars in Video Games
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2020, Screening Characters: Theories of Character in Film, Television, and Interactive Media. Riis, J. & Taylor, A. (red.). Routledge, s. 174-188 14 s. 10Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
News as Narratives
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 1 feb. 2019, Oxford Research Encyclopedia of Communication. Oxford University PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Games between family, homework and friends: Problem gaming as conflicts between social roles and institutions
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2018, What's the Problem in Problem Gaming: Nordic Research Perspectives. Enevold, J., Thorhauge, A. M. & Gregersen, A. (red.). Göteborg: Nordicom, s. 35-49 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Virtual Reality
Gregersen, Andreas Lindegaard & Murphy, D., 2018, Medie- og Kommunikationsleksikon (www.medieogkommunikationsleksikon.dk). Agger, G., Kristensen, N. N., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). København: SamfundslitteraturPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Encyclopædiartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
What's the problem in problem gaming? Introduction
Thorhauge, Anne Mette, Gregersen, Andreas Lindegaard & Enevold, J., 2018, What's the problem in problem gaming: Nordic research perspectives. Enevold, J., Thorhauge, A. M. & Gregersen, A. (red.). Göteborg: Nordicom, s. 9-13 5 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 2016
- Udgivet
Hit it: Core Cognitive Structures and the Fighting Game
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2016, Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion. Perron, B. & Schröter, F. (red.). Jefferson, NC: McFarland, s. 53-70 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
“You Wouldn’t Get It”: “Penny Arcade” as Gaming Communication Hub and Webcomic
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2015, Comics and Power: Representing and Questioning Culture, Subjects and Communities. Platz Cortsen, R., La Cour, E. & Anne, M. (red.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press, s. 23-43 21 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2014
- Udgivet
Cognition
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, The Routledge Companion to Video Game Studies. Wolf, M. J. P. & Perron, B. (red.). New York: Routledge, s. 417-426 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Cognitive Theory and Video Games
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, Cognitive Media Theory. Nanicelli, T. & P. T. (red.). New York: Routledge, s. 253-267 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Kognitiv filmteori
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, Medie- og Kommunikationsleksikon. Kolstrup, S., Agger, G., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). 3 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 278-279 2 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Encyclopædiartikel › Forskning
ID: 13135
Flest downloads
-
1353
downloads
Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
704
downloads
Designers, games and players: Same game, different rules?
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
579
downloads
Computerspil som samvær, adspredelse og konflikt i hverdagen: Et arbejdspapir
Publikation: Working paper › Forskning
Udgivet