Ansatte – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Forside > Ansatte

Stig Hjarvard

Stig Hjarvard

Professor

Professor, ph.d. i medievidenskab. Professor II ved Bergens Universitet. 

Primære forskningsområder

Nyhedsmedier, journalistik, medialseringsteori, politisk kommunikation, medier og globalisering, mediehistorie, medier og religion, medier og immigration samt digitale medier og social interaktion.

Undervisnings- og vejledningsområder

Undervisningsområder: BA-kursus i kultur- og kommunikationsteori samt KA-kursus i journalistik, kultur og samfund.

Vejledning inden for medialiseringsteori, journalistik og nyhedsmedier, mediehistorie, mediesociologi og institutionsanalyse, digitale medier og social interaktion.  

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Medialisering: Mediernes rolle i social og kulturel forandring

    Hjarvard, S. (red.) 14 jan. 2016 København: Hans Reitzel. 277 s.

    Publikation: ForskningAntologi

  2. Udgivet

    媒介逻辑和社会互动的媒介化

    Hjarvard, S. & Li, Z. (Oversætter) 15 dec. 2016 International Media Industry Review. Wu, X. (red.). Shanghai: China International Radio Press, Vol. 12, s. 3-20 18 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  3. Udgivet

    The Mediatization of Culture and Society

    Hjarvard, S. 28 feb. 2013 London: Routledge. 173 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBog

  4. Udgivet

    Mediatización: La lógica mediática de las dinámicas cambiantes de la interacción social

    Hjarvard, S. 2016 I : La Trama de la Comunicación. 20, 1, s. 235-252 18 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  5. Udgivet

    Mediatization and the changing authority of religion

    Hjarvard, S. 1 jan. 2016 I : Media, Culture & Society. 38, 1, s. 8-17 10 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  6. Udgivet

    The Dynamics of Mediatized Conflicts

    Eskjær , M. F. (red.), Hjarvard, S. (red.) & Mortensen, M. (red.) 2015 New York: Peter Lang. 221 s. (Global Crises and the Media, Vol. 3).

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtAntologi

  7. Udgivet

    Online news: Between private enterprise and public subsidy

    Hjarvard, S. & Kammer, A. S. jan. 2015 I : Media, Culture & Society. 37, 1, s. 115-123 9 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  8. Udgivet

    Doing the Right Thing: Media and Communication Studies in a Mediatized World

    Hjarvard, S. 1 aug. 2012 I : N O R D I C O M Review. 33, Supplement 1 , s. 27-34 8 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

ID: 11746