Stig Hjarvard

Stig Hjarvard

Professor

Professor, ph.d. i medievidenskab. 

Primære forskningsområder

Nyhedsmedier, journalistik, medialiseringsteori, politisk kommunikation, medier og globalisering, mediehistorie, medier og religion, medier og immigration samt digitale medier og social interaktion.

Undervisnings- og vejledningsområder

Undervisningsområder: BA-kursus i kultur- og kommunikationsteori samt KA-kursus i journalistik, kultur og samfund.

Vejledning inden for medialiseringsteori, journalistik og nyhedsmedier, mediehistorie, mediesociologi og institutionsanalyse, digitale medier og social interaktion.  

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Medialisering: Mediernes rolle i social og kulturel forandring

    Hjarvard, Stig (red.), 14 jan. 2016, København: Hans Reitzels Forlag. 277 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  2. Udgivet

    媒介逻辑和社会互动的媒介化

    Hjarvard, Stig & Li, Z. (Oversætter), 15 dec. 2016, International Media Industry Review. Wu, X. (red.). Shanghai: China International Radio Press, Bind 12. s. 3-20 18 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    The Mediatization of Culture and Society

    Hjarvard, Stig, 28 feb. 2013, London: Routledge. 173 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Mediatización: La lógica mediática de las dinámicas cambiantes de la interacción social

    Hjarvard, Stig, 2016, I: La Trama de la Comunicación. 20, 1, s. 235-252 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Mediatization and the changing authority of religion

    Hjarvard, Stig, 1 jan. 2016, I: Media, Culture & Society. 38, 1, s. 8-17 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  6. Udgivet

    The Dynamics of Mediatized Conflicts

    Eskjær , M. F. (red.), Hjarvard, Stig (red.) & Mortensen, Mette (red.), 2015, New York: Peter Lang. 221 s. (Global Crises and the Media, Bind 3).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologifagfællebedømt

  7. Udgivet

    Online news: Between private enterprise and public subsidy

    Hjarvard, Stig & Kammer, A. S., jan. 2015, I: Media, Culture & Society. 37, 1, s. 115-123 9 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Doing the Right Thing: Media and Communication Studies in a Mediatized World

    Hjarvard, Stig, 1 aug. 2012, I: N O R D I C O M Review. 33, Supplement 1 , s. 27-34 8 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

ID: 11746