Jacob Ørmen

Jacob Ørmen

Tenure track adjunkt, Lektor

Medlem af:

    Jeg forsker i brugerengagement, digital økonomi og forskningsmetoder.

     

    Primære forskningsområder

    Digitale medier, nyhedsengagement, sociale medier, kommunikation på tværs af medier, forskningsmetoder, mediebrugsmåling, brug af logningsdata

    Undervisnings- og vejledningsområder

    Jeg kan vejlede BA- og MA-projekter indenfor følgende områder:

    • Økonomi og organisationsanalyse
    • Digitale medier
    • Kvalitativ metoder
    • Kvantitative metoder
    • Digitale metoder

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube

      Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Media, Culture & Society. 45, 2, s. 225–245 21 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    2. Udgivet

      Converging cultures of communication: A comparative study of Internet use in China, Europe, and the United States

      Ørmen, Jacob, Helles, Rasmus & Jensen, Klaus Bruhn, 27 jul. 2021, I: New Media & Society. 23, 7, s. 1751–1772

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    3. Udgivet

      Institutional Polymorphism: Diversification of Content and Monetization Strategies on YouTube

      Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Television & New Media. 24, 4, s. 432-451 20 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

    ID: 34332931