Stig Hjarvard
Professor
Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Karen Blixens Plads 8, Bygning: 14-3-13
2300 København S
Danmark
Professor, ph.d. i medievidenskab. Professor II ved Bergens Universitet.
Primære forskningsområder
Nyhedsmedier, journalistik, medialiseringsteori, politisk kommunikation, medier og globalisering, mediehistorie, medier og religion, medier og immigration samt digitale medier og social interaktion.
Undervisnings- og vejledningsområder
Undervisningsområder: BA-kursus i kultur- og kommunikationsteori samt KA-kursus i journalistik, kultur og samfund.
Vejledning inden for medialiseringsteori, journalistik og nyhedsmedier, mediehistorie, mediesociologi og institutionsanalyse, digitale medier og social interaktion.
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Medialisering: Mediernes rolle i social og kulturel forandring
Hjarvard, S. (red.), 14 jan. 2016, København: Hans Reitzels Forlag. 277 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
- Udgivet
媒介逻辑和社会互动的媒介化
Hjarvard, S. & Li, Z. (Oversætter), 15 dec. 2016, International Media Industry Review. Wu, X. (red.). Shanghai: China International Radio Press, Bind 12. s. 3-20 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Mediatization of Culture and Society
Hjarvard, S., 28 feb. 2013, London: Routledge. 173 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Mediatización: La lógica mediática de las dinámicas cambiantes de la interacción social
Hjarvard, S., 2016, I : La Trama de la Comunicación. 20, 1, s. 235-252 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Mediatization and the changing authority of religion
Hjarvard, S., 1 jan. 2016, I : Media, Culture & Society. 38, 1, s. 8-17 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Dynamics of Mediatized Conflicts
Eskjær, M. F. (red.), Hjarvard, S. (red.) & Mortensen, M. (red.), 2015, New York: Peter Lang. 221 s. (Global Crises and the Media, Bind 3).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Online news: Between private enterprise and public subsidy
Hjarvard, S. & Kammer, A. S., jan. 2015, I : Media, Culture & Society. 37, 1, s. 115-123 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Doing the Right Thing: Media and Communication Studies in a Mediatized World
Hjarvard, S., 1 aug. 2012, I : N O R D I C O M Review. 33, Supplement 1 , s. 27-34 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 11746
Flest downloads
-
4003
downloads
Mediatization: Theorizing the Interplay Between Media, Culture, and Society
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Forskning
Udgivet -
3235
downloads
媒介化:社会变迁中媒介的角色
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
2127
downloads
When media of a small nation argue for war
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet