Ansatte – Københavns Universitet

Forside > Ansatte

Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Professor

Primære forskningsområder

Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori

Aktuel forskning

Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
 

Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

     Cardinal writing - following the observed process

    Borgnakke, K. sep. 2018 Ethnographic Writing. Jeffrey, B. & Russel, L. (red.). Gloucestershire: E & E Publishing, s. 35 - 56 21 s. 3

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Meta-ethnography and systematic reviews – linked to the evidence movement and caught in a dilemma

    Borgnakke, K. 2017 I : Ethnography and Education. 12, 2, s. 194-210 17 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    The postmodern professional: Contemporary learning practices, dilemmas and perspectives

    Borgnakke, K. (red.), Dovemark, M. (red.) & Marques da Silva, S. (red.) apr. 2017 London: Tufnell Press. 206 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

Udvalgte aktiviteter

  1. Roundtable Contemporary Ethnographic Educational Research: doings, researchers, generations, ECER 2017

    Borgnakke, K. (Arrangør), Sofia Marques da Silva (Arrangør), Vibeke Røn Noer (Arrangør), Camilla Kirketerp Nielsen (Arrangør)
    21 aug. 2017

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedOrganisation af og deltagelse i konference

  2. Seminar.net (Tidsskrift)

    Borgnakke, K. (Redaktør)
    1 sep. 2015

    Aktivitet: Publikation af peer-review og redaktionelt arbejdeRedaktør af tidsskriftForskning

ID: 13004