Ansatte – Københavns Universitet

Forside > Ansatte

Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Professor

Primære forskningsområder

Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori

Aktuel forskning

Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
 

Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

     Cardinal writing: following the observed process

    Borgnakke, K., sep. 2018, Ethnographic Writing. Jeffrey, B. & Russell, L. (red.). Stroud, Gloucestershire: E & E Publishing, s. 45 - 65 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Meta-ethnography and systematic reviews – linked to the evidence movement and caught in a dilemma

    Borgnakke, K., 2018, Meta-Ethnographic Synthesis in Education: Challenges, Aims and Possibilities. Kakos, M. & Fritzsche, B. (red.). Routledge

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Lærerfaglighed og didaktisering - empirisk analytisk set. 

    Borgnakke, K., jun. 2018, Didaktik i udvikling. Christensen et al, T. S. (red.). Aarhus: Klim, s. 296-312 16 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Udvalgte aktiviteter

  1. Læreruddannelsens videnskabelige baggrund findes den? Oplæg til en kritisk analyse af læreruddannelsen, Sophia Tænketank for pædagogik og dannelse

    Karen Borgnakke (Andet)
    17 maj 2018

    Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

ID: 13004