Ansatte – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Forside > Ansatte

Andreas Lindegaard Gregersen

Andreas Lindegaard Gregersen

Lektor

Jeg har været lektor på Film, Medier og Kommunikation siden 2013.

Jeg er koordinator af uddannelsen Cognition & Communication.

Jeg er koordinator af forskningsgruppen Cognition and Audiovisual Media (sammen med Birger Langkjær)

Se mere udførlig præsentation her (på engelsk): http://mcc.ku.dk/staff/?pure=en/persons/16732

Primære forskningsområder

  • Computerspil
  • Kognitiv medieteori (film, TV, spil)
  • Kognitionsteori
  • Genreteori
  • Digitale medier og kommunikation
  • Forskningsmetode og visualisering

Undervisnings- og vejledningsområder

  • Digitale medier
  • Audiovisuelle medier
  • Computerspil
  • Kommunikationsteori
  • Forskningsdesign
  • Kognitionsteori

Udvalgte publikationer

  1. E-pub ahead of print

    Following the viewers: Investigating television drama engagement through skin conductance measurements

    Gregersen, A. L., Langkjær, B., Heiselberg, L. & Lyng Wieland, J. 25 aug. 2017 I : Poetics.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  2. Udgivet

    Hit it: Core Cognitive Structures and the Fighting Game

    Gregersen, A. L. 2016 Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion. Perron, B. & Schröter, F. (red.). Jefferson, NC: McFarland & Company, Incorporated Publishers, s. 53-70 18 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  3. Udgivet

    Cognition

    Gregersen, A. L. 2014 The Routledge Companion to Video Game Studies. Wolf, M. J. P. & Perron, B. (red.). New York: Routledge, s. 417-426 10 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  4. Udgivet

    Cognitive Theory and Video Games

    Gregersen, A. L. 2014 Cognitive Media Theory. Nanicelli, T. & P. T. (red.). New York: Routledge, s. 253-267 15 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

  5. Udgivet

    Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis

    Gregersen, A. L. 2014 I : Philosophy & Technology. 27, 2, s. 159-175 17 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  6. Udgivet

    Embodiment and Interface

    Gregersen, A. L. & Grodal, T. K. 2008 The video game theory reader 2. Perron, B. & Wollf, M. (red.). New York: Routledge, s. 65-83 19 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtBidrag til bog/antologi

ID: 13135