Ansatte – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Forside > Ansatte

Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Professor

Primære forskningsområder

Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori

Aktuel forskning

Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Meta-ethnography and systematic reviews – linked to the evidence movement and caught in a dilemma

    Borgnakke, K. 2017 I : Ethnography and Education. 12, 2, s. 194-210 17 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtTidsskriftartikel

  2. Udgivet

    The postmodern professional: Contemporary learning practices, dilemmas and perspectives

    Borgnakke, K. (red.), Dovemark, M. (red.) & Marques da Silva, S. (red.) apr. 2017 London: Tufnell Press. 216 s.

    Publikation: Forskning - fagfællebedømtAntologi

Udvalgte aktiviteter

  1. Tema: Innovation og uddannelse, Tidsskrift for Professionsstudier nr.23,2016 (Tidsskrift)

    Borgnakke, K. (Redaktør)
    2016 → …

    Aktivitet: ForskningRedaktør af tidsskrift

ID: 13004